Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podstawowe wprowadzenie do Perla
#1
Podstawowe wprowadzenie do Perla   Tabela treści:     Kod:   1. Jak powinniśmy zacząć używać Perla? 2. Drukowanie 2.1 Jak drukować tekst? 2.2 Jak drukować zmienne? 3. Matematyka 4. Stwierdzenia 4.1 Jeśli, w przeciwnym razie 4.2 For - loop 5. Input 6. Example 7. End   UWAGA: Nie kopiuj tego samouczka, chyba że masz moje pozwolenie (przez wysłanie mi wiadomości, na msn lub po południu)   Napisałem to, aby podzielić się trochę moją wiedzą na temat Perla (nie, że mam ich tak dużo). Sądzę, że może to być edukacyjne dla niektórych zainteresowanych osób w okolicy. Jeśli to wprowadzenie zawiera błędy / cokolwiek, zgłoś. Jeśli ten samouczek był dla ciebie edukacyjny, proszę + rep.   Uwaga: W tym samouczku nie testowałem niczego, to ogólna wiedza.     1. Jak powinniśmy zacząć używać Perla?   Przede wszystkim będziesz musiał zainstalować Perl na swoim serwerze, teraz, gdy już to zrobiłeś, możemy zacząć od tego samouczka.   Jak być może wiesz, rozszerzenie * .pl jest tym, którego będziesz potrzebować na pewno. Kolejną ważną rzeczą jest identyfikacja ścieżki Perla. Jak to robimy? Proste, pierwsza linia naszego pliku * .pl powinna wyglądać podobnie do tego:       Kod:   #! / usr / bin / perl   Jak należy się domyślać, / usr / bin / perl jest odpowiednią ścieżką Perla na twoim serwerze. Powinieneś pisać tę linię za każdym razem, gdy tworzysz nowy plik Perla.     2. Drukowanie     2.1 Jak drukować tekst?   Oczywiście istnieje kilka sposobów, ale wolę polecenie printf. Jest łatwy i czysty, a w małym przykładzie może wyglądać tak:       Kod:   printf "Witaj, świecie." ;   Spowoduje to wyświetlenie "Witaj świecie". w przeglądarce. Kiedy chcesz wydrukować kilka linii, powinieneś użyć / n, co oznacza nową linię. Niektóre inne symbole wieloznaczne to:       Kod:   . Dopasuj dowolny znak \ w Dopasuj słowo "znak" (alfanumerycznie plus "_") \ W Dopasuj znaki bez słów Dopasuj znak spacji \ S Dopasuj znak bez znaku \ d Dopasuj znak cyfry \ D Dopasuj znak bez znaku \ t Dopasuj do zakładki \ n Dopasuj nowąlinę \ r Dopasuj powrót \ f Dopasuj do pliku \ Alarm dopasowania (dzwonek, sygnał dźwiękowy, itp.) \ E Dopasuj wyjście \ 0 21 Dopasuj ósemkowy znak (w tym przypadku 21 ósemkowy) \ xf0 Dopasuj sześciokątny znak (w tym case f0 hexidecimal)   Zabrałem je ze strony http://www.troubleshooters.com/codec...rl/perlreg.htm, ponieważ nie znam ich wszystkich. Aby ich użyć, umieść je w linii drukowania, tak jak poniżej:       Kod:   printf "Witaj świecie. \ n"; printf "Mój nick to CrazyLord." ;   2.2 Jak drukować zmienne?   Jak każdy inny język programowania / skryptowy, Perl używa typów danych do przechowywania wartości i informacji. Główną różnicą między Perl i wszystkimi innymi językami programowania / skryptów jest to, że Perl automatycznie definiuje typ danych.   Oto kilka przykładów definicji zmiennych:       Kod:   $ integervalue = 1; $ floatvalue = 0,1; $ charactervalue = "mycharacter"; $ booleanvalue = true;   Jak widać, nie trzeba definiować typu danych przed rzeczywistą zmienną ($ <ciąg>). Automatycznie wykrywa to. Ponadto można zauważyć, że wartość znaku $ jest określana za pomocą podwójnych cudzysłowów wokół rzeczywistego wejścia. Powinieneś zawsze robić to dla postaci. Są też przypadki, w których powinieneś używać pojedynczych cudzysłowów, ale ponieważ jest to podręcznik dla początkujących, nie będę więcej się nad tym zastanawiać.   Jak właściwie wykorzystalibyśmy te zmienne w naszej funkcji printf? Spójrzmy na przykład przy użyciu wcześniej pokazanych zmiennych:       Kod:   printf "Jest to wartość całkowita: $ integervalue"; printf "Jest to wartość zmiennoprzecinkowa: $ floatvalue"; printf "To jest wartość znaku: $ charactervalue"; printf "Jest to wartość boolowska: $ booleanvalue";   Po prostu używamy definicji zmiennych i umieszczamy ją w funkcji wyjściowej (printf) między podwójnymi cudzysłowami. Nasz ouput wyglądałby tak, gdybyśmy wykonywali nasz plik * .pl:       Kod:   Jest to wartość całkowita: 1 Jest to wartość zmiennoprzecinkowa: 0,1 Jest to wartość znakowa: mycharacter Jest to wartość logiczna: true   Po prostu pokazuje informacje przechowywane w naszych zmiennych, to po prostu takie proste.   Teraz, znając wszystkie te informacje, nie bylibyśmy w stanie stworzyć prawdziwego programu napisanego w Perlu. Więc czego potrzebowalibyśmy dalej? Proste, spójrzmy na następny tytuł.     3. Matematyka   Przyjrzyjmy się, że chcielibyśmy stworzyć kalkulator, który pobiera dwie wartości, mnoży je i wyświetla wyniki na naszym ekranie. Już wiemy, jak przechowalibyśmy obie wartości i jak byśmy je wyprowadzili. Ale co z mnożeniem? Najpierw przyjrzyjmy się, ponieważ możemy użyć:       Kod:   + Dodaj dwie zmienne - Odkreśl dwie zmienne / Podziel dwie zmienne * Pomnóż dwie zmienne   Są to podstawowe, dobrze znane operacje, które możemy użyć, powiedzmy, pomnożyć dwie zmienne, które mogą wyglądać tak:       Kod:   $ result = 3 * 3;   To da $ result wartość
Reply
#2
Nick: jeckyl Wątek: http://www.unknowncheats.com/forum/s...d.php?p=323303 Tytuł wątku: Podstawowe wprowadzenie do Perla Data: 06-01-2006 23:12 Przedstawiciel: odrzucony Lol, to zabawne, wygląda na to, że jeckyl - przygotował mnie do tego, omg00ze
Reply
#3
Boże, nienawidzę tego szaleniec, którego nauczyłeś mnie nauczyć się perla lol!
Reply
#4
Zacytować: Napisał pierwotnie Misha130 Boże, nienawidzę tego szaleniec, którego nauczyłeś mnie nauczyć się perla lol! lol, ale tylko podstawy
Reply
#5
Przepraszamy za odświeżenie, ale świetny samouczek dotyczący podstaw, jest podobny do C, zmienia tylko dane wejściowe i zmienne, przynajmniej w tym momencie. Czy ktoś może mi wyjaśnić, jaka jest różnica między C i Pearl, nie może znaleźć wielu informacji w Internecie.
Reply
#6
Perl ma bardzo słabe możliwości OOP i nie ma możliwości tworzenia klas i takich. Oczywiście w języku C można to zrobić i używać ich do tworzenia aplikacji strukturalnych.
Reply
#7
ok, bardzo dziękuję
Reply




Users browsing this thread: 1 Guest(s)